Porządek obrad
3.
Wybór sekretarza obrad.
4.
Wnioski w sprawie porządku obrad.
5.
Uwagi do protokołu nr IV/24 z sesji Rady Gminy w Brodach w dniu 26 czerwca 2024 r.
6.
Sprawozdanie z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Brodach oraz ocena zasobów pomocy społecznej za 2023 r.
7.
Informacja Wójta Gminy Brody z prac między sesjami.
8.
Informacja Wójta Gminy Brody z realizacji podjętych uchwał.
I
w sprawie powołania Młodzieżowej Rady Gminy w Brodach i nadania jej statutu;
II
w sprawie powołania Rady Seniorów Gminy Brody oraz nadania jej statutu określającego tryb wyboru jej członków i zasad działania;
III
w sprawie powołania przedstawicieli Rady Gminy w Brodach w Gminnej Radzie Działalności Pożytku Publicznego w Brodach;
IV
w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie w trybie bezprzetargowym kolejnej umowy, dzierżawy, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość gruntowa – działki nr 3/7, 174/7, położone w obrębie 0015 Styków, gmina Brody, stanowiącej własność Gminy Brody;
V
w sprawie wyrażenia zgody na aplikowanie o środki zewnętrzne na wprowadzenie w Gminie Brody usług społecznych i zdrowotnych oraz na podjęcie działań zmierzających do przekształcenia Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Brodach w Centrum Usług Społecznych;
VI
w sprawie zlecenia Komisji Rewizyjnej Rady Gminy w Brodach przeprowadzenia kontroli w Urzędzie Gminy Brody;
VII
w sprawie przyjęcia Strategii Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Miasta Północy na lata 2023-2030;
VIII
w sprawie zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Brody na lata 2024-2035;
IX
w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie gminy na 2024 r.;
X
w sprawie przyjęcia szczegółowych zasad , sposobu i trybu udzielania dotacji na prace związane z ochroną zabytków w ramach Rządowego Programu Odbudowy zabytków;
XI
w sprawie określenia szczegółowych zasad, sposobu i trybu umarzania, odraczania i rozkładania na raty spłaty należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny, przypadających Gminie Brody lub jej jednostkom podległym, określenia warunków pomocy publicznej w przypadkach, których ulga stanowić będzie pomoc publiczną, oraz wskazania organu lub osoby uprawnionej do udzielenia ulgi;
XII
w sprawie poboru podatku w drodze inkasa łącznego zobowiązania pieniężnego oraz podatku od nieruchomości, podatku rolnego i leśnego, określenia inkasentów i wysokości wynagrodzenia za inkaso;
XIII
w sprawie terminu częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi przez właścicieli nieruchomości na terenie gminy Brody oraz zarządzenia poboru opłaty, określenia inkasentów i wysokości wynagrodzenia za inkaso;
XIV
w sprawie zmiany składu Rady Społecznej Centrum Rehabilitacji i Edukacji Społecznej w Krynkach;
XV
w sprawie zmiany Uchwały Nr IX/61/21 Rady Gminy w Brodach z dnia 27 sierpnia 2021 r. w sprawie ustalenia opłat za pobyt dziecka u dziennego opiekuna oraz maksymalnej opłaty za wyżywienie u dziennego opiekuna.
XVI
w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność kierownika gminnej jednostki organizacyjnej
10.
Sprawozdanie Komisji Rewizyjnej z przeprowadzonych kontroli w miesiącu lipcu.
11.
Interpelacje i zapytania radnych.