Porządek obrad
3.
Wybór sekretarza obrad.
4.
Wnioski w sprawie porządku obrad.
5.
Uwagi do protokołu nr II/24 z sesji Rady Gminy w Brodach w dniu 17 maja 2024 r. oraz protokołu nr III/24 z sesji nadzwyczajnej Rady Gminy w Brodach w dniu 7 czerwca 2024 r.
6.
Informacja Stowarzyszenia Rozwoju Wsi Świętokrzyskiej o Lokalnej Strategii Rozwoju na lata 2023-2027.
7.
Informacja o działalności Gminnych Stowarzyszeń: „Azyl”, „Kamienna” oraz „LKB - Rudnik”.
8.
Informacja Wójta Gminy Brody z prac między sesjami.
9.
Informacja Wójta Gminy Brody z realizacji podjętych uchwał.
10.
Prezentacja raportu o stanie gminy Brody za 2023 rok:
II
podjęcie uchwały w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Brody wotum zaufania.
11.
Procedura absolutoryjna:
I
przedstawienie sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem wykonania budżetu, gminy Brody za rok 2023 oraz informacją o stanie mienia komunalnego;
II
przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o sprawozdaniu z wykonania budżetu gminy,
III
stanowisko Komisji Rewizyjnej w sprawie absolutorium dla Wójta Gminy Brody,
IV
opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej o wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie absolutorium,
VI
podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu gminy Brody za 2023 rok,
VII
podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium dla Wójta Gminy Brody.
I
w sprawie zmiany składu osobowego Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Gminy w Brodach;
II
w sprawie odwołania Przewodniczącego Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Gminy w Brodach;
III
w sprawie wyboru Przewodniczącego Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Gminy w Brodach;
IV
w sprawie zmiany w uchwale Nr II/16/24 Rady Gminy w Brodach z dnia 17 maja 2024 r. w sprawie powołania doraźnej Komisji Statutowej Rady Gminy w Brodach;
V
w sprawie zmiany składu osobowego Komisji Oświaty, Zdrowia, Kultury i Bezpieczeństwa Rady Gminy w Brodach
VI
w sprawie zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Brody na lata 2024 -2035;
VII
w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie gminy na 2024 r.
VIII
w sprawie przyjęcia szczegółowych zasad i trybu udzielania dotacji na prace związane z ochroną zabytków w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków;
IX
w sprawie określenia szczegółowych zasad, sposobu i trybu umarzania, odraczania i rozkładania na raty spłaty należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny, przypadających Gminie Brody lub jej jednostkom podległym, określenia warunków pomocy publicznej w przypadkach, których ulga stanowić będzie pomoc publiczną, oraz wskazania organu lub osoby uprawnionej do udzielenia ulgi;
X
w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie w trybie bezprzetargowym kolejnej umowy dzierżawy, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość gruntowa - działka nr 1406/7, położona w obrębie 0003 Brody, gmina Brody, stanowiąca własność Gminy Brody;
XI
w sprawie zmiany Uchwały Nr XV/110/23 Rady Gminy w Brodach z dnia 14.12.2023 r. w sprawie utworzenia Sezonowego Schroniska Młodzieżowego w Rudzie;
XII
w sprawie zniesienia pomnika przyrody;
XIII
w sprawie zmiany załącznika nr 1 do uchwały Rady Gminy w Brodach nr III/22/24 z dnia 28 lutego 2024 r. w sprawie przyjęcia Programu Opieki nad Zwierzętami Bezdomnymi oraz Zapobiegania Bezdomności Zwierząt dla Gminy Brody na rok 2024;
XIV
w sprawie zmiany Uchwały Nr V/36/24 z dnia 24 kwietnia 2024 r. w sprawie szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze, usługi sąsiedzkie i specjalistyczne usługi opiekuńcze z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia z opłat oraz trybu ich pobierania.
XV
w sprawie zmiany Uchwały Rady Gminy w Brodach nr III/19/24 z dnia 7 czerwca 2024r. w sprawie udzielenia pomocy rzeczowej dla Powiatu Starachowickiego poprzez nasadzenie i utrzymanie rabat kwiatowych, gazonów i kwietników w obrębie dróg powiatowych przebiegających przez Gminę Brody.
13.
Sprawozdanie Komisji Rewizyjnej z przeprowadzonej kontroli w dniu 13 czerwca 2024 r.
I
zajęcie stanowiska Rady, co do wniosków z przeprowadzonej kontroli przez Komisję Rewizyjną.
14.
Interpelacje i zapytania radnych.