Porządek obrad
3.
Wybór sekretarza obrad.
4.
Wnioski w sprawie porządku obrad.
5.
Uwagi do protokołu nr III/25 z sesji Rady Gminy w Brodach w dniu 28 lutego 2025 r.
6.
Informacje o Funduszach Europejskich.
7.
Informacje na temat postępów wdrażania LSR, prezentacji celów, przedsięwzięć i warunków przyznawania dofinansowania w ramach naboru wniosków o udzielenie wsparcia na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność.
8.
Informacja Wójta Gminy Brody z prac między sesjami.
9.
Informacja Wójta Gminy Brody z realizacji podjętych uchwał.
10.
Informacja o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie gminy Brody w 2024r.
11.
Informacja o stanie mienia komunalnego gminy Brody na dzień 31 grudnia 2024 roku.
12.
Informacja Zakładu Gospodarki Komunalnej w Brodach z działalności w 2024 r. oraz zamierzeń na 2025 r.
13.
Sprawozdanie z realizacji Gminnego Programu Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za 2024 r.
I
w sprawie nadania nazwy ulicy w obrębie Lubienia;
II
w sprawie nabycia mienia Skarbu Państwa w drodze komunalizacji;
III
w sprawie wyrażenia zgody na dokonanie zamiany nieruchomości, oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki nr 574 i 576, położonych w miejscowości Ruda, obręb 0012, gmina Brody.
IV
w sprawie przyjęcia Programu Opieki nad Zwierzętami Bezdomnymi oraz Zapobiegania Bezdomności Zwierząt dla Gminy Brody na rok 2025;
V
w sprawie zmiany uchwały Rady Gminy w Brodach nr XI/92/24 z dnia 30 grudnia 2024 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
VI
w sprawie wyrażenia zgody na utworzenie i przystąpienie do spółdzielni energetycznej o nazwie „Spółdzielnia Energetyczna Gmina Brody”;
VII
w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Starachowickiemu na wspólną realizację w latach 2025 i 2026 dokumentacji projektowej dla zadania pn. „Rozbudowa drogi powiatowej nr 1789T (0614T) przez wieś Kuczów”;
VIII
w sprawie przyjęcia od Powiatu Starachowickiego zadania publicznego – zarządzania drogami powiatowymi położonymi w granicach administracyjnych Gminy Brody w zakresie utrzymania zieleni przydrożnej (koszenie poboczy, rowów odwadniających i pasa zieleni za rowem o szerokości ok. 0,75 m);
IX
w sprawie funduszu sołeckiego na rok budżetowy 2026;
X
w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie gminy na 2025 r.;
XI
w sprawie zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Brody na lata 2025-2035;
XII
w sprawie zmiany uchwały nr XIV/82/18 Rady Gminy w Brodach z dnia 30.11.2018 r. w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla publicznych i niepublicznych szkół, przedszkoli i innych form wychowania przedszkolnego na terenie Gminy Brody, zakresu i trybu kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystywania oraz terminu i sposobu rozliczenia wykorzystania dotacji;
XIII
w sprawie rozpatrzenia petycji;
XIV
w sprawie: wyrażenia zgody na utworzenie i przystąpienie przez Gminę Brody do lokalnej organizacji turystycznej pod nazwą: „Lokalna Organizacja Turystyczna Dolina Kamiennej”;
XV
w sprawie przystąpienia do sporządzenia Strategii Rozwoju Gminy Brody na lata 2025-2030 oraz określenia szczegółowego trybu i harmonogramu opracowania projektu Strategii Rozwoju Gminy Brody, w tym trybu konsultacji.
15.
Sprawozdanie Komisji Rewizyjnej z przeprowadzonej kontroli w dniu 24 marca 2025 r.
16.
Wnioski, interpelacje i zapytania.